Przeprowadzona kontrola wykazała nieprawidłowości segregacji odpadów !!!
Ze względu na potwierdzone bardzo liczne przypadki nieprawidłowej segregacji odpadów komunalnych przez mieszkańców naszej gminy apelujemy o zapoznanie się z poniższymi zasadami zbiórki selektywnej i stosowanie ich w praktyce. W związku z powyższym PRZESTRZEGAMY – iż w przypadku stwierdzenia niewłaściwej zawartości odbieranych worków na tworzywa sztuczne i metal, papier, szkło oraz pojemników na odpady zmieszane będziemy zmuszeni, na podstawie art. 9f ustawy z dn. 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.), naliczyć opłatę jak za odbiór odpadów gromadzonych w sposób nieselektywny.
Najczęstsze nieprawidłowości:
- W pojemnikach na odpady zmieszane, znajdowały się odpady podlegające segregacji m. in. butelki pet, opakowania tetrapak, opakowania kartonowe, opakowania po margarynie, jogurtach, gazetki papierowe, elektroodpad.
- W workach do odpadów segregowanych znajdowały się odpady inne niż wymienione na workach.
- segregując pamiętajmy o tym, by zgniatać butelki plastikowe, puszki i kartony przed wrzuceniem do pojemnika, dzięki czemu zmniejszymy ich objętość.
- Brak pojemników na odpady zmieszane lub ich niewystarczająca pojemność do ilości wytworzonych odpadów
Zwracamy uwagę, że brak segregacji odpadów spowoduje konieczność wykonania korekty deklaracji, na wyższą kwotę za utylizację odpadów prawie o 100%.
Pamiętajmy, że od jakości segregacji odpadów zależy wysokość opłat jakie wszyscy ponosimy za ich zbiórkę i zagospodarowanie.